بازاریابی و فروش به کمک ان ال پی NLP

در این وبلاگ مطالب تخصصی بازاریابی و تکنیک های جذب مشتری، برندینگ و فروش با علم ان ال پی (NLP) به رایگان منتشر میشود

بازاریابی و فروش به کمک ان ال پی NLP

در این وبلاگ مطالب تخصصی بازاریابی و تکنیک های جذب مشتری، برندینگ و فروش با علم ان ال پی (NLP) به رایگان منتشر میشود

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از ابعادی که در طراحی یک تبلیغ و یا طراحی محصول همیشه باید مد نظرمان باشد تا بیشترین تاثیر را بر روی ضمیر ناخوداگاه مخاطبمان بگذاریم این است که بدانیم، مشتری بدون آنکه خود مطلع باشد ناخوداگاه بین ما و بهترین الگویی که در زمینه محصول ما دیده قیاس میکند.

مهم اینجاست که هر فرد تصویر محصول ما را در ذهنش با تصویر قبلی (محبوب) خودش مقایسه میکند. پس با این تفاسیر طراحی یک محصول یا تبلیغی که بتواند حاوی اطلاعاتی باشد که محصول مارا برتر از همه تصاویر ذهنی مردم جلوه دهد تقریبا کاری غیر ممکن است


حال آنچه که ما میتوانیم روی آن کار کنیم و میدانیم که ضمیر ناخوداگاه آن را در همه قیاس هایش ملاک قرار میدهد نشانه "منبع بودن" آن تولید کننده یا تبلیغ به خصوص است.

منبع بودن یعنی چه؟ این واژه به این معناست که باید شبیه منبع آن محصول (نمایندگی واقعی) یا (منبع واقعی) آن محصول به نظر برسید.


فرض کنید دو فروشگاه سوپر مارکت در کنار هم واقع شده اند و شما وارد اولین آنها میشوید و وقتی نگاهی به اطراف میکنید متوجه میشوید که فروشنده مغازه از هر دسته محصول ( مثلا شامپو) فقط از یک نوع برند (و کارخانه) استفاده کرده است و حجم محصولات فروشگاه او به نسبت دیگر مغازه ها خیلی کم است. حالا تصور کنید بدون اینکه از مغازه اولی خرید کرده باشید، از آن خارج شده و به آرامی وارد مغازه دوم میشوید و  اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند پر بودن این فروشگاه از اجناس مختلف است که خیلی مرتب و در ابعادی دقیقا اندازه مغازه قبلی جا گرفته است.


حالا تمایل شما به خرید در کدامیک از این فروشگاه ها بیشتر بود؟

دیگران هم در تبلیغ شما یا نوع معرفی و محصول شما، شمارا به همین شکل قضاوت میکنند


نتیجه گیری:


اگر بخواهیم خلاصه ای از مطلب بالا را به عنوان یک نکته کلیدی مجددا خدمت شما بگوییم این است که سعی کنید در طراحی تبلیغ یا محصول خود و یا حتی اگر فروشگاهی دارید (در طراحی ویترینتان) باید و باید شبیه منبع آن به نظر برسید. یعنی در یک نظر مشتری با دیدن تبلیغ یا خود محصول شما با خود بگویند که شما مالک و صاحب برند بزرگی از آن محصول هستید و میتوانند به شما اعتماد کنند. اینطور مشتری هم از خرید کردن از شما لذت میبرد.



  • فرشاد یعقوبیان
  • ۰
  • ۰
علم برنامه ریزی عصبی بیانی به عنوان دانشی عملی و موثر در اثر گذاری و تغییر اصلاحات روی ضمیر ناخوداگاه شناخته میشود و از آنجا که جدیدترین  روش های بازاریابی روز دنیا با تمرکز بر تاثیر روی ضمیر ناخوداگاه افراد، ساخته میشوند لذا این علم ( ان ال پی ) میتواند جایگاه خوبی را در توسعه علم بازاریابی و تبلیغات داشته باشد.

وظیفه اصلی ضمیر ناخوداگاه انسان 4 مورد اصلی که سایر موارد زیر مجموعه آنها میباشند
وظیفه اول: تامین امنیت : به بیانی هر موردی که خود ما یا دیگران برای ما تامین کننده امنیت تعریف کرده اند.
وظیفه دوم: تامین آرامش: یعنی هر عملی باور یا طرز تفکری که به عنوان تامین کننده آرامش در ذهن ما بایگانی شده
وظیفه سوم: تامین رفاه: یعنی هر عملی باور یا طرز تفکری که به عنوان تامین کننده رفاه در ذهن ما بایگانی شده
وظیفه چهارم: توجه : یعنی هر عملی باور یا طرز تفکری که به عنوان تامین کننده و جلب کننده توجه (کسانی که ما دوست داریم) در ذهن ما بایگانی شده

قطعا خیلی بهتر است قبل از اینکه بخواهیم به طور تصنعی در تبلیغ محصول خود، محصولمان را تامین کننده این 4 مورد برای مردم معرفی کنیم،ابتدا بهتر است محصول خود را مطابق با این 4 فاکور ارتقا ببخشیم تا هر آنچه در تبلیغات محصول خودمان عنوان میکنیم بخشی از "حقیقت" محصول ما باشد و نه یک دروغ مصلحتی!

برای مثال اگر ما فروشنده کفش هستیم آیا کفشی میفروشیم که محافظ امنیت و راحتی افراد باشد؟ یا اینکه آیا کفش و محصول مورد فروش ما، تامین کننده ی آرامش مشتری ما هست؟ یا طوری هست که فرد وقتی از آن استفاده میکند حس مرفه بودن به او دست بدهد (در این مورد الزاما نیازی نیست تا محصول خود را گرانتر بفروشیم تا حس رفاه بیشتری به مشتری دست بدهد) و یا با معیار هایی که خود فرد از (جلب توجه کردن با پوشیدن کفشی خاص) دارد، محصول ما میتواند به مشتری کمک کند؟!!

ساده بود نه؟! آیا خود شما فکر نمیکنید که ناخوداگاه در مورد خرید تقریبا هرچیزی این 4 فاکتور را در نظر میگرفته اید؟

در تبلیغ محصولتان هم این 4 مورد مواردی بسیار حیاتی هستند تا شما بتوانید به راحتی محصول خود را بفروشید...

برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید از شما می خواهم تمرینی را برای این منظور انجام دهید تا هم خودتان در حوزه کسب و کار و تبلیغات بهتر شوید و هم بعد از مدتی به یک تحلیلگر بیلبورد و تیزر های تبلیغاتی تبدیل شوید
آنچه که نیاز است تا در شروع برای این امر مهم انجام دهید این است که روبه روی تلویزیون تان بنشینید و شبکه ای را انتخاب کنید که پیاپی تبلیغاتی نسبتا خوب را نمایش میدهد. بعد از شما میخواهم تا با حستان از میزان کیفیت و اثر گذاری تبلیغ به آنها از 1 تا 10 نمره بدهید . بعد از انجام این کار بعد از اینکه حداقل به 10 مورد امتیاز دادید، دو مورد از مواردی که بیشترین امتیاز را گرفتند را در برگه ای جدا و با فاصله یادداشت کنید

برای مثال) تبلیغ اول را مانند یک تیتر نوشته و 4 سوال را جداگانه یادداشت کنید و از 1 تا 10 به آن امتیاز دهید...
1: آیا اگر من مصرف کننده این محصول بودم... این کالا یا خدمات میتوانست تامین کننده امنیت من باشد؟
2: آیا اگر من مصرف کننده این محصول بودم... این کالا یا خدمات میتوانست تامین کننده آرامش من باشد؟
3: آیا اگر من مصرف کننده این محصول بودم... این کالا یا خدمات میتوانست تامین کننده رفاه من باشد؟
4: آیا اگر من مصرف کننده این محصول بودم... این کالا یا خدمات میتوانست تامین کننده توجه برای من باشد؟
نکته: این 4 سوال رو تنها برای 2 تبلیغی که بیشترین رتبه را در مرحله قبل گرفته بودند انجام بدهید.

قبل از اینکه جواب این چهار سوال را برای دو تبلیغ آخر بدهید خودتان به خوبی متوجه خواهید شد که حالا برای طراحی یک تبلیغ موثر و همه پسند چطور میتوانید همه جوانب را از دید اکثریت بدست آورده و در تولید محصول و یا طراحی تبلیغ خود چه مواردی را لحاظ کنید تا به سرعت بتوانید فروش خود را چند برابر کنید

هیچ بازاری هرگز خوب یا بد نبوده بلکه این ما هستیم که باید بتوانیم" هر چیزی را به هر قیمتی به هر کسی بفروشیم"...
علم ان ال پی علم ارتباط و تاثیر روی ضمیر ناخوداگاه است و به این ترتیب ما میتوانیم بدون جلب توجه با موارد غیر معقول در تبلیغات خود، ناخوداگاه توجه افراد را جلب کرده و کاری کنیم تا ناخوداگاه و غیر ارادی و آنهم با اشتیاق تمام محصول مارا خریداری و در استفاده از آن لذت ببرند.

  • فرشاد یعقوبیان